Om

Translate

torsdag 23 augusti 2012

Pyssel & skrotdagar



Alvin fyller snart tio månader, och nu är det upp o hoppa som gäller. Han tar tag i soffbordet och reser sig upp. Vips så får han tag i videokameran, kaffekoppen och ljuslyktan. Neej!
Nu är det alltså dags, tiden är inne att rensa bort allt från låg höjd och förflytta det upp. Från mittemellan till fågel, och samtidigt göra fisk trygg för små alver.


Så de senaste dagarna har jag fixat dörrarna, luckor och ugnen som Alven gärna tar tag i.
Detta pyssel har gett mig inspiration! Speciellt när det är regnigt ute och dagen som skulle fyllas med en pic-nic och fiske blev förvandlad till skrotdag. Jag älskar skrotdagar! 
Lugnet fyller mig med utrymme. I det utrymmet föds inspiration och jag ser saker omkring mig som jag inte sett när dagarna, veckorna varit fyllda med "att göra". 

Så jag såg hur tråkigt utrymmet för diskmaskin i köket såg ut: fyllt med pappersåtervinning. 
Jag tog vägen om myrornas och järnhandeln, och för 80:- hade jag fått tag på gardinspiral, krokar och ett vitt lakan med spetskant. Perfekt!
Med hjälp av lite manlig styrka och kvinnligt tålamod var det på plats. Enkelt. Inga fler fula överfulla papperspåsar! 




Nu ska tyget bara strykas också..

                                               

En knopp i keramik till en av kökslådorna hade gått sönder, och kvar var en rostig skruv som Alvin ville äta på. 



På Antikboden i Västertorp, en pärla- full av fynd, hittade jag denna vackra i glas! Självklart fann jag också en turkos flaska, som jag inte kunde motstå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar