Om

Translate

måndag 24 september 2012

Västertorps marknad!

Upp med tuppen (Alvin); gröt, lek och blöjbyte. Ner med tuppen (sov nu för sjutton så vi kommer ut snart) För idag är det söndagen jag längtat efter, söndagen då Västertorps centrum förvandlas till loppismarknad! Jag vill vara först, helst innan kl 10:00 och fånga fynden medan de packas upp.

10:05 kom vi ut och till min förskräckelse var där redan fullt med folk. Vad långa armar de har, nej bort, fy vad gör de uppe redan?!!
Kampen började, fly undan folk- jag är snabb! Första fyndet: en stor mässings-kandelaber för 75:-
Sen blev det 3 par stövlar till Alvin, djungelboken på vinyl, bamsepussel, helig tavla till mamsen, soundgarden-CD till pappsen mm..










Ett gammalt madrassöverdrag som jag omvandlat till gardin.


3 och en halv timme senare var vi kalla, hungriga men nöjda och lyckliga i själen. Det är tur att min man också älskar att fynda!
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar