Om

Translate

tisdag 8 januari 2013

Välkomnar 2013

2013 har hittills varit en inblick istället för av tradition en överblick av det gångna året. Jag brukar skriva en lista på allt jag har åstadkommit och varit med om under året, så jag ser tydligt vad jag verkligen har lyckats med. Det känns skönt med ett avslut för att sen blicka fram mot det kommande året.
Men i år så har det hittills stannat vid inblick, det blev lite djupare än vanligt. År 2012 har handlat om att ge allt jag har till Alvin, jag har varit som ett redskap för honom.
När jag ser Alvins små kläder hänga på klädstrecket ovanför mig i badet, är det svårt att motivera mig till att ge tid åt mig själv. Jag vill inte vara utan honom en sekund.
Det som jag känner är dock en sorg över att inte ha varit i mitt inre rum. Jag behöver vara där ibland, tända lampan och sätta mig ner en stund och skriva. Jag behöver landa där ibland och få lyssna på och samla ihop mina idéer.
Så det har jag gjort nu. Jag tog med mig min skrutt-gitarr (som är fantastisk) ner i vår replokalkällare och skrev musik. Jag lyssnade på säkert 100 låt-idéer som jag har samlat på hög i år. Det är timmars inspelning kvar att lyssna igenom. Det känns som en bra start.
Iakttagaren i mig har vaknat och välkomnar 2013. Iakttagaren som inte bara sjunker ner i livet och åker med, utan som stannar upp. Och jag är säker på att Alvin välkomnar min iakttagare också. För den ger en mycket lyckligare mamma!





2 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt Maria! Jag har börjat mitt nya år på liknande sätt och lägger nu fokus på rutiner som gynnar mitt eget välbefinnande.

    Lycka till! Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter fint!
      2013 blir året då vi lyssnar inåt, slutar köra på utan att ha med hela hjärtat & själen, får balans i vardagen och ökar livskvalitén!
      Som att lägga sig ner på jorden och göra en snöängel..ahhh!

      Stor kram, lycka till och ja- hoppas vi ses snart!
      Dörren är alltid öppen här för dig

      Radera