Om

Translate

fredag 19 april 2013

Grönt, blått, grönt, blått..

..så snurrar det omkring i mitt huvud just nu. Vi ska nämligen göra om i köket.
Vi bor i privat hyresrätt och nu ska vi "få" nytt kök! Och det blir i 50-tals stil!! Kvinnan som äger huset vill bevara så mycket som möjligt utav det gamla, och det är precis i min stil.

Så jag forskar bilder på nätet för att få inspiration till färger och tapet. Helst så klart vill vi ha schack-rutigt golv, men det måste vi i så fall bekosta själva. Eftersom Alvin växer så det knakar behöver vi snart en större lya, så vi lägger inte våra slantar på det. Men åh så snyggt det skulle vara!




Såna här "knoppar" och en sån här bänkskiva ska vi ha!


Jag vill ju så gärna ha kvar vår fina mosaik bänk. Och lådorna för mjöl etc. Så skönt att slippa ta bort allt det gamla, personliga som gör vår lägenhet unik.
Nu skall det rustas upp och bli fräscht, nya vitvaror och nytt golv (tack o lov äntligen)



För ett par år sen fick Per sig en fin påskpresent av mig. När han var bortrest målade jag om i hallen!
Vi höll båda på att kräkas av den fula orange färgen som bländade oss varje gång vi steg innanför dörren.


Voila!



Färgen jag målade hallen i är blågrå, därför lutar det nu åt att köket blir grönt- det blir lite kaka på kaka annars tänker jag. Plus att mina gröna gardiner skulle passa ypperligt med den pastellgröna färgen.
Samtidigt så är blått kök så himla fint.. På söndag måste jag ha bestämt mig. Per säger: bestäm du, jag kan inte sånt. Okido, inte mig emot!


De fina bilderna på köken är lånade av Hus o Hem, Corren och Underbaraclara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar